Marijampolėje sparčiai gerinamos viešojo transporto paslaugos


 Powered by Max Banner Ads 

Gyventojai, kurie naudojasi visuomeniniu transportu, pastaraisiais metais Marijampolėje sulaukė tikro progreso. Eilę metų, išvykstantiems gyventojams iš Marijampolės autobusų stoties į kitus miestus ar kaimus tekdavo autobusų laukti lauko peronuose, o autobusų stoties pastate buvo įsikūrusi tik dispečerinė. Į Marijampolės autobusų stotį per mėnesį atvyksta virš 4000 autobusų, tame tarpe apie 350 tarptautinių, todėl buvo būtina Marijampolei turėti keleivių laukimo salę ir teikti kokybiškas autobusų stotims priskirtas funkcijas. 2010 metais buvo pradėtos autobusų stoties statybos ir jau 2012 metais keleiviams duris atvėrė naujoji Marijampolės autobusų stotis. Keleivius pasitiko erdvi 48 sėdimų vietų laukiamoji salė su langais į išvykimo peroną, bilietų pardavimo kasos, kavinė, siuntų skyrius, bagažo saugojimo kamera, dispečerinė, informacijos turistams centras, WC, bankomatas. Stotis yra pritaikyta keleivių patogumui, jiems teikiamos kokybiškos paslaugos. Šiuo nauju, gražiu, tvarkingu pastatu džiaugiasi ne tik savivaldybės gyventojai, bet ir atvažiuojančių užsienio šalių piliečiai. Tuo įsitikino ir Valstybinė Kelių transporto inspekcija, Marijampolės autobusų stočiai suteikdama I (pirmą) kategoriją. Lietuvoje iš visų veikiančių autobusų stočių tik 9 suteikta I kategorija. Tai yra puikus įvertinimas.

Tuo pačiu keitėsi ne tik Marijampolės autobusų stotis, bet visa savivaldybės viešojo transporto sistema.

Per praėjusius metus Marijampolės savivaldybės viešuoju transportu naudojosi virš 700.000 keleivių.

Marijampolės savivaldybėje iš viso yra 29 maršrutai, 18 priemiestinio susisiekimo ir 11 miesto, juos aptarnauja 7 vežėjai. Visi vežėjai atitinka keleivių vežimui keliamus reikalavimus, laikosi Marijampolės savivaldybės administracijos maršrutų leidimuose numatytos tvarkos. Taip yra gyventojams užtikrinta galimybė reguliariai važiuojančiu transportu, apimančiu visą savivaldybės teritoriją susisiekti su miesto centru, ar seniūnija. Nuolat yra nagrinėjami gyventojų užklausimai ir pareiškimai dėl vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutų intensyvumo ir keitimo. Per metus derinta ir koreguota 15 eismo tvarkaraščių. Atlikus pakeitimus eismo tvarkaraščiuose operatyviai yra keičiama informacija autobusų sustojimų vietose, koreguojant tvarkaraščių lenteles. Kad šis darbas vyktų dar operatyviau pradedant miesto centru,  keičiamos metalinės tvarkaraščių lentelės į šiuolaikiškas nedūžtančio polikarbonatinio plastiko cilindrus, kuriuos lengviau prižiūrėti ir paprasčiau atnaujinti informaciją.

Kiekvienais metais yra plečiamas autobusų sustojimų vietose keleivių laukimo paviljonų tinklas. 2011-2014 m. buvo įrengti 35 nauji paviljonai, 2015 m. jau yra suplanuota įrengti 10 naujų laukimo paviljonų. Viso Marijampolės mieste ir kaimiškosiose teritorijose yra 75 keleivių laukimo paviljonai. Keleivių laukimo paviljonai yra įrenginėjami atsižvelgiant į Marijampolės savivaldybės gyventojų pageidavimus.

Taip pat 2014 m. UAB „Marijampolės autobusų parkas“ pagal Klimato kaitos specialiąją programą „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones”, nemokamai gavo naujus septyni suspaustas gamtines dujas naudojančius „Castrosua City Versus Citelis” autobusus bei vieną „Castrosua Tempus Hybrid“ dujinį – elektrinį autobusą. Visi šie autobusai aptarnauja miesto reguliaraus susisiekimo maršrutus. Nauji autobusai užtikrina geresnę viešojo transporto keleivių važiavimo kokybę, geresnį reguliarumą ir punktualumą, padidina viešojo transporto patrauklumą, užtikrina mažesnę aplinkos taršą.

Galima drąsiai teigti: Marijampolės savivaldybės gyventojai ir svečiai naudojasi kokybiškomis viešojo transporto paslaugomis.

Leave a Comment