Kaip Marijampolėje judėsime po dvidešimties metų?


 Powered by Max Banner Ads 

Kovo 13-ąją marijampoliečiams pristatyti Marijampolės darnaus judumo mieste plano sprendiniai, kuriuos pasiūlė bent dvidešimčiai metų į priekį plano rengėjai UAB „Peritus sprendimai“, UAB „Strateginiai transporto sprendimai“ ir UAB „Daugėla“. Pagal planą ateitis Marijampolės mieste, kaip ir kituose didesniuose miestuose, atitenka viešajam keleiviniam ir bevarikliam transportui ar aplinką mažai teršiančiam transportui. Tokius keliavimo sprendinius skatina ir Europos Komisija. Į Savivaldybės salę buvo gausiai kviesti bendruomenės nariai, verslo ir viešojo sektoriaus atstovai, deja, interesantų susirinko tikrai nedaug. Plano rengimą kuruojantis Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Arvydas Bajoras apgailestavo, kad marijampoliečių nesudomino šis darbas, kuris, anot jo, lems mūsų miesto ateitį.

Rengiant planą buvo atlikta vietos gyventojų apklausa apie jų keliavimo mieste įpročius, įvertinti poreikiai ir lūkesčiai, išanalizuota infrastruktūra. Apklausa parodė, kad pernai net 62 proc. marijampoliečių į darbą ir kitus taškus judėjo automobiliais, 25 proc. rinkosi ėjimą pėsčiomis, 7 proc. naudojosi viešuoju transportu ir tik 5 proc. važiavo dviračiais. Kaip teigė UAB „Peritus sprendimai“ vadovas Andrius Šiaudinis, siekiamybė būtų pakeisti tuos įpročius, kad pusė marijampoliečių rinktųsi alternatyvius judėjimo būdus.

Plano rengėjai išanalizavo viešojo transporto stipriąsias ir silpnąsias puses ir pateikė tolimesnius vystymo žingsnius. Anot specialistų, mieste transporto tinklas ir stotelių skaičius yra pakankamas, jau pradėtas autobusų parko atnaujinimas – įsigyta ekologiškų autobusų. Tačiau dar ne iki galo subalansuoti maršrutai, nelanksti bilietų įsigijimo sistema, stotelėse nėra maršrutų schemų, pačios stotelės nepritaikytos specialiųjų poreikių keleiviams. Siūloma optimizuoti maršrutus, diegti elektroninę bilietų sistemą, įrengti švieslentes stotelėse. Kalbant apie bevariklio transporto integraciją svarbu įrengti kuo daugiau saugių dviračių stovėjimo ir saugojimo vietų, plėsti dviračių takų sistemą ir trasas sujungti į visumą, pritaikyti perėjas ir šviesoforus, kad pirmumo teisė būtų dviratininkams. Ypatingai svarbu pritaikyti pėsčiųjų perėjas, nes didelė jų dalis iki šiol neatitinka naujausių reikalavimų. Eismo saugumui didinti siūlomos dvi turbožiedinės sankryžos, reikalingas naujas tiltas per Šešupę, dar viena nauja gatvė, siūloma nuotoliniu būdu valdoma šviesoforų sistema, stotelių aplinka, pritaikyta neįgaliųjų poreikiams ir kt. Pagal Europos Komisijos reikalavimus siekiama įdiegti alternatyvių degalų ir švarų transportą. Tam planuojama mieste įrengti daugiau kaip dešimtį elektromobilių įkrovimo stotelių.

Marijampolės savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių tarnybos informacija

Leave a Comment